At your service!

Service en onderhoud is iets waar je als ondernemer liever niet mee te maken krijgt. Niks zo vervelend als een fitnessapparaat of spinning bike die ‘aan de kant staat’ en de klant die je hierdoor moet teleurstellen. Naast dat commercieel aspect, is het ook nadelig voor je bedrijfsvoering; je moet een monteur laten komen, rekening houden met openingstijden en lestijden, je moet misschien wel weken wachten tot er iemand komt; en dan heb je natuurlijk nog de kosten die je voor je kiezen krijgt. Niemand die daarop zit te wachten.

Eerlijk is eerlijk: alles kan stuk. Het een wat sneller dan het ander. Zeker bij verkeerd gebruik van een apparaat kan er wel eens iets mis gaan. Zoals het loslaten van een handle onder hoge weerstand. Of met schoenplaatjes over gecoat staal krassen. 

De weerstandstechniek van Keiser

Wat daarnaast relatief snel voor schade zorgt, zijn bewegende delen. Die slijten; bij verkeerd gebruik sneller dan bij juist gebruik. En daar zit ‘m de crux: De weerstandstechniek van Keiser mag dan onconventioneel zijn, eigenlijk maakt dat het apparaat meteen heel basic. Bij krachtapparatuur van Keiser zijn er geen stalen gewichten met steekpennen, geen losse gewichten die je moet versjouwen en bevestigen, geen kabels/riemen/kettingen die gewichten in beweging moeten zetten. 

Bij Keiser maken we gebruik van een non-conventionele weerstandstechniek: weerstand wordt gegenereerd door LUCHT die in cilinders wordt samengeperst. Wat dat betekent voor de training, leggen we vaak uit op onze social kanalen (Facebook, Instagram, LinkedIn en YouTube) en op onze website. Kort samengevat: pneumatisch trainen op de eenvoudig instelbare Keiser apparatuur zorgt er voor dat je op een veilige en gerichte manier Kracht en Snelheid (=Power) kunt trainen. 

Naast resultaatgerichte eigenschappen, heeft deze techniek ook gevolgen voor service en onderhoud van de apparatuur.

Immers: er zijn nauwelijks onderdelen die aan de eerder genoemde slijtage onderhevig zijn. Er is dus nauwelijks service nodig. Als ondernemer denk je daar misschien niet echt over na als je je gym gaat inrichten. Maar op termijn zul je hier toch echt heel veel profijt van hebben!

Gaat er toch iets mis en werkt er iets niet meer zoals het hoort, dan helpen wij graag en snel. We beschikken over een eigen serviceteam met gecertificeerde onderhoudsmonteurs. 

Bij Keiser denken we graag met je mee, vanaf het begin van het ontwerpproces bij het inrichten van je locatie, tot ná het leveren en installeren van de apparatuur. Omdat we overtuigd zijn van de kwaliteit van onze apparatuur, kunnen we een opmerkelijk scherp servicecontract aanbieden. Zo garandeer je je ervan dat je apparatuur altijd in topconditie blijft. Met een servicepakket niveau Brons, Zilver of Goud verzeker je je onder andere van een verlengde garantie, korting op service-uren, onderdelen en voorrijkosten. 

Onderhoudsvriendelijke cardioapparatuur

Keiser cardioapparatuur kent natuurlijk geen pneumatische weerstand. Toch verdient de service aan onze M3i Indoor Cycling Bikes, M5i Crosstrainers, en M3i Total Body Trainers hier ook wat extra toelichting. 

Toen Dennis Keiser in 2006 de M3i Indoor Cycling Bike ontwierp, was hij er op gebrand om een oplossing te vinden voor wat een doorn in het oog van fitnessondernemers was: de onophoudelijke stroom aan klachten over diverse merken spinning bikes. Versleten remblokjes, speling in kettingen, verroeste vliegwielen, onnauwkeurige weerstandsknoppen etc. zorgden er voor dat elke les wel een aantal bikes langs de kant stonden en de rekeningen van service onophoudelijk leken. Zijn oplossing:

  • verplaatsen van vliegwiel naar achteren (uit de sweat zone);
  • vervangen van ketting door aandrijfriem uit de motorsport, dus onverwoestbaar;
  • vervangen van remblokjes door magneetsysteem dat weerstand bepaalt door zich van en naar het vliegwiel te bewegen;
  • nauwkeurig console dat RPM, hartslag, Watts, Trip Time, Trip Distance en Calorieën aangeeft.

Eén van de eerste fitnessondernemers die 30 van dit nieuwe model bikes kocht in 2006, bespaarde maar liefst € 950,- aan servicekosten per jaar!

Keiser helpt je graag!

Ik begon dit blog met: Alles kan stuk. Eerlijk is eerlijk. En batterijen gaan leeg, that’s a fact. Bel ons dan gerust voor een afspraak met één van onze servicemonteurs. We komen graag langs en zorgen gegarandeerd goed voor je spullen. Soms is het alleen niet nodig om een professional te laten komen. Soms kun je het probleem oplossen door zelf even een schroevendraaier ter hand te nemen. In die gevallen kunnen onze FAQ Service je waarschijnlijk helpen. In korte video’s laten we stap voor stap zien wat de oplossing is voor een aantal veel voorkomende vragen. Bijvoorbeeld: wat doe ik als de batterijen van het display van de Functional Trainer leeg zijn? (Spoiler: je kunt in elk geval vast nieuwe batterijen kopen!). En natuurlijk vermelden we er bij welk gereedschap je nodig hebt. Easy does it. Je vindt de video’s hier.

Meer weten over onze servicecontracten? Of wil je graag een afspraak maken met een servicemonteur? Bel 077-3661640 of mail naar service@keiserNL.com.

 

Geschreven door:
Eveline Peters-Laarakker
General Manager/Marketing & Communicatie
Juni 2021